Planuję zrobić małe forum dla znajomych i nie wiem czym się kierować. Słyszałem o phpBB, MyBB i Discourse, ale nie mam pojęcia jakie są różnice i co lepiej wybrać. Nie mam dużego doświadczenia z serwerami, chcę to zrobić na jakimś tanim hostingu albo na VPSie. Dajcie jakieś wskazówki jak zacząć, jak zainstalować skrypt i ogarnąć domenę. Będę wdzięczny za każdą pomoc :)
Jak założyć swoje forum od podstaw?
Pamiętaj o aktualizacjach skryptu i wtyczek, a także o zabezpieczeniach przed spamem – warto włączyć Captchę albo recaptcha. I nie zapomnij o regulaminie :)
MyBB spoko, lekki i prosty w obsłudze
Jeśli chcesz sobie ułatwić to sprawdź Softaculous w panelu hostingu, często ma gotowe instalatory forów jak SMF czy MyBB. Wystarczy wybrać bazę, podać dane i kilka kliknięć później masz działające forum.
ja bym brał phpBB, jest proste i ma dużo wtyczek
chyba trzeba też ustawić cron do czyszczenia starych sesji czy coś takiego
hmm czy na hostingu współdzielonym baza nie padnie jak będzie dużo postów?
SMF też warto sprawdzić, wygląda całkiem fajnie
ja bym się nie bał VPSa, cena już nie taka wysoka
SMF rzadko już się spotyka, ale ma swoją nostalgię ;d
instalowałem Vanilla Forums, proste i szybciej niż phpBB, polecam jeśli chcesz minimalistyczne rozwiązanie
VPS daje większą kontrolę nad środowiskiem, możesz ustawić Apache/Nginx, PHP, MariaDB samemu. Warto też od razu planować backup bazy np. przez cron i skrypt dumpowania.
też miałem to pytanie, czekam na odpowiedzi
fajnie, że tyle opcji, muszę to przemyśleć
Przy Docker Compose ustaw port 80 i 443, sprawdź czy obraz ma zmienne ENV do SMTP (adres, port, login). Bez tego forum nie będzie wysyłać maili do użytkowników.
Jeśli nie masz doświadczenia z serwerem, możesz wziąć hosting z cPanel i Softaculousem, albo użyć Pleska. Wtedy instalacja forów to dwa kliknięcia, a potem ew. ręczne poprawki.
podbijam temat, tez to chce ogarnąć