Zastanawiam sie czy iść do liceum czy technikum. Fajnie by mieć ogolne wykształcenie, ale z drugiej strony chce tez nauczyc sie jakis konkretów. Troche mnie przeraża matura vs egzamin zawodowy. Slyszałem, ze w technikum jest więcej praktyki, ale nie wiem czy to wystarczy. Macie jakies doswiadczenia? 🙂
Co wybrać: liceum czy technikum?
Może liceum – łatwiej potem na studia, ja miałem problem z brakiem podstaw w technikum.
Warto sprawdzić ofertę konkretnych szkół – czasem technikum ma super warsztaty, a liceum słabe zaplecze. Same nazwy niewiele mówią, zobacz program i opinie uczniów.
Chciałem iść do liceum muzycznego, ale technikum foto okazało się trafem, bo teraz pracuję jako grafik.
Może źle kombinuje, ale ponoć więcej praktyki jest w technikum.
Iść do technikum budowlanego było świetnym wyborem, po szkole robiłem certyfikaty i zlecenia na boku.
Wydaje mi się, że technikum trochę dłużej trwa, ale może warto?
Ja bym brał technikum, miałem potem robotę od razu po szkole.
Zobaczymy jakie będą odpowiedzi.
Technikum pozwala zdobyć zawód i iść od razu do pracy albo robić praktyki u pracodawców. Często też masz płatne staże. Liceum natomiast daje szersze spojrzenie i więcej przedmiotów na maturze.
Ja poszedłem do technikum elektroniki i po maturze od razu znalazłem pracę u znajomego, super sprawa.
No i ja nie mam pojęcia co będzie lepsze.
Zależy co chcesz robić, ja preferuję technikum, bo mam już robote zabezpieczoną.
Pamiętaj, że w technikum nauka trwa 5 lat, a w liceum 4. W technikum egzamin zawodowy też robisz poza maturą, więc to dodatkowy stres i jednocześnie atut przy pierwszej pracy.
Nie wiem czy dobrze pamiętam, ale w technikum jest mniej lekcji ogólnych?
Musisz zastanowić się, co chcesz robić za 5 lat, wtedy wybór będzie prostszy.