Słuchajcie, mam 35 lat i od liceum minęło 17 lat. Chciałbym teraz zdać maturę ale kompletnie nie wiem od czego zacząć i czy jest sens w ogóle się za to zabierać. Czy ktoś ma doświadczenie z powrotem do nauki po takim czasie? Jakie materiały i strategie wybrać? Czy kursy online wystarczą, czy lepiej zapisać się stacjonarnie? Będę wdzięczny za wszystkie porady ;)
Jak ogarnąć maturę po latach przerwy?
Trzeba po prostu zacząć od małych kroków i inaczej trudno ogarnąć.
Teraz pracuję jako nauczyciel i widzę, że największym problemem jest brak systematyczności. Pomoże aplikacja z planem nauki i przypomnieniami.
Ja zdawałem maturę po 10 latach przerwy, zapisałem się na wieczorówkę i robiłem notatki w Evernote. Systematycznie co tydzień robiłem próbne testy z matmy i fran. Zdałem na 70%, a wcześniej myślałem, że mam zerowe szanse.
Warto łączyć kursy online z samodzielną nauką. Na platformie edukacyjnej masz wideo, a w domu przerabiasz karty pamięciowe i testy. Jeśli mieszkasz blisko ośrodka, kurs stacjonarny buduje dyscyplinę – spotkania dwa razy w tygodniu trzymają w ryzach.
Z własnego doświadczenia: nie odkładaj kartkówek domowych. Nawet jeśli zrobisz 20 procent zadań, to jest punkt wyjścia. Kolejnym razem będziesz wiedzieć, na czym się skupić. Regularność ważniejsza niż długie sesje raz na tydzień.
Nie wiem czy do matury wciąż są te same zasady jak 20 lat temu?
Ciekawe czy ktoś odpisze tu coś konkretnego.
Wydaje mi się, że lepiej iść do szkoły dla dorosłych niż uczyć się samemu.
Po latach musiałem powtórzyć cały zakres chemii, kupiłem ‘Wielki Repetytorium’ i robiłem testy co weekend. Dzięki temu nie musiałem chodzić na korepetycje.
Zdałem po 5 latach przerwy, robiłem plan na każdą sobotę: 2 godziny biologii, 2 matmy. Najgorzej było na początku, potem już leciało.
Podbijam temat, ciekawi mnie to.
U mnie podobnie, lata lecą a ja w domu siedzę i myślę.
Też się zastanawiam, temat spoko.
Może spróbuj z repetytorium Operon, spoko materiały są.